اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

هدف‌گذاری برای فعالسازی 110 واحد تولیدی راکد کرمان در سال 99

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان ‌گفت: در مجموع 110 واحد تولیدی نیمه فعال و غیرفعال در سطح استان کرمان تعهد داده شده که امسال از مجموع 742 واحد وارد مدار تولید شود.

هدف‌گذاری برای فعالسازی 110 واحد تولیدی راکد کرمان در سال 99

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدجواد فدائی استاندار کرمان امروز در ستاد اقتصاد مقاومتی استان اظهار داشت: طی سال گذشته محور همه برنامه‌های ما در پروژه‌ها از جمله اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و تاکید رهبر معظم انقلاب در این زمینه بود و دنبال می‌شد.

وی با بیان اینکه امسال به نوعی همه مطالب در هم تلفیق شده و در قالب جهش تولید که عنوان و محور امسال است را دنبال خواهیم کرد، عنوان کرد: جهش تولید در اقتصاد به معنای سرعت است و در حقیقت ما باید رونق تولید را با سرعت بیشتری پیگیری کنیم و با توانی که در دستگاه‌های اجرایی و استان وجود دارد می‌توانیم به این هدف برسیم.

فدائی اظهار کرد: پنجره واحد سرمایه‌گذاری در قانون هم پیش‌بینی شده است و از اواخر سال 96 که این کار در استان کرمان آغاز شد، قرار بود به صورت الکترونیکی باشد و صدور مجوز سرمایه‌گذاری را تا 15 روز کاهش دهیم که عملا هم مشخص شد توان این کار وجود دارد، البته آن انتظاری که داشتیم از پنجره واحد سرمایه‌گذاری محقق نشد، اما باید امسال تکلیف آن را روشن کنیم.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: پنجره واحد سرمایه‌گذاری امسال باید الکترونیکی شود، چون یکی از محورهای جهش تولید یعنی تسریع در صدور مجوزها را به همراه دارد.

هدفگذاری استان برای فعالسازی 110 واحد تولیدی راکد و نیمه فعال

جعفر رودری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: 251 پروژه در سال جاری و در راستای جهش تولید باید پیگیری کنیم که 28 طرح مانند فولادها و پتروشیمی در سطح ملی دنبال می‌کنند، 67 پروژه جهش تولید و 156 طرح و پروژ‌ه‌های دستگاه‌های اجرایی امسال دنبال شود.

وی افزود: طبق آخرین آمار دریافتی در مجموع یک‌هزار و 490 واحد تولیدی در استان کرمان داریم که شامل یک‌هزار و 250 واحد تولیدی در سطح شمال استان و 240 واحد تولیدی در جنوب است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان ادامه داد: در شمال استان 450 واحد نیمه فعال و 250 واحد غیرفعال هستند و هدف‌گذاری صورت گرفته که 100 واحد آنها را در سال 99 با سازوکارهای رونق تولید و ستاد اقتصاد مقاومتی وارد مدار کنیم.

وی تصریح کرد: در حوزه جنوب  استان کرمان نیز 18 واحد نیمه فعال و 24 واحد غیرفعال وجود دارد که 10 واحد آن را در برنامه امسال برای فعالسازی آنها دیده شده است.

رودری گفت: در مجموع 110 واحد تولیدی نیمه فعال و غیرفعال در سطح استان کرمان تعهد داده شده که امسال از  مجموع 742 واحد وارد مدار تولید کنیم.

انتهای پیام/80017/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول